zondag 30 januari 2011

Hemd voor de meester.

De meester is een collega en een vriend van mijn man. (dus ook van mij). En vrijdag was hij jarig. Hij gaf een feestje en we konden toch niet met lege handen toekomen. Manlief koos de stof uit de kast en ik toogde aan het werk.
Het patroon is Burda nr. 8471. Maar ik vergrootte de kraag, zodat het een retrolook kreeg.
Ik maakte ook een "echte" mouwsplit met dank aan collega S. Voor de tips. Indien er interesse is, maak ik wel eens een tutorial over zo een mouwsplitjes.
De meester was content en ik ook, want wonder boven wonder, het zat hem als gegoten.

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk, die stof past echt bij de meester.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een blits stofje voor de meester. En een echte uitdaging, een mannenhemd. Ik zou er me zo direct nog niet aan wagen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, een mannenhemd, dat zou ik ook nog wel eens willen doen. Lijkt me eigenlijk leuker dan een kinderhemd, minder geprul met kleine mouwen enzo.

    Die retrolook is geweldig. Ik zou mijn man wel overtuigd krijgen van model en kraag, maar het stofje zou hij (jammer genoeg) wat gewaagd vinden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Riet. De meester houdt van oranje en felle kleurtjes. Dus dat kwam goed.
    Als je het patroon eens wil lenen laat je maar iets weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi!!! merci voor het patroon!!! ik was op zoek naar één

    BeantwoordenVerwijderen